به گزارش روز سه شنبه ایرنا، جعفر مهیاری نویسنده و کارگردان نمایش «آئینه» در خصوص تولید این اثر در کشور فرانسه تصریح کرد: به تازگی تولید نمایش مشترکی را با دانشگاه لیون فرانسه با عنوان «آئینه» در این شهر آغاز کردیم که تمرینات آن به طور جدی در 27 بهمن ماه در دانشگاه لیون شروع خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: این نمایش با ترکیبی از بازیگران ایرانی و فرانسوی در قالب تئاتر دانشجویی با حمایت مرکز تئاتر مولوی دانشگاه تهران از یکم مارس (دهم اسفند ماه) در تئاتر لیون فرانسه به صحنه می رود.
سرپرست گروه تئاتر زندگی درباره فضای داستان نمایش خاطرنشان کرد: داستان نمایش درباره درگیری یک زن و مرد فرانسوی است که این دو نفر به دلیل شراکت در کار با یکدیگر دچار اختلاف می‌شوند و در این میان هر دو به دلیل عدم سازگاری در کار خود به زندان محکوم می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: این نمایش در واقع ترکیبی از دراما و حرکت و دومین تجربه گروه تئاتر زندگی در این سبک است.
مهیاری افزود: محمد رحمانی، آرش مسعودی، سحر قادری مقدم و راضیه علی‌پور به علاوه چهار بازیگر فرانسوی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند و جولی دبلیس مدیر کمپانی لاروِس (طراح حرکت)، اعظم شکوفه پور (دستیار کارگردان) و فرشاد ندایی امور اجرایی و هماهنگی بین الملل دیگر عوامل این نمایش هستند.
گروه تئاتر زندگی تاکنون آثار مشترک مختلفی را با کمپانی‌های تئاتری از کشورهای، کانادا، آلمان و فرانسه تولید کرده که آخرین تجربه این گروه همکاری با کمپانی لیتکوس فرانسه بود که اجرای نمایش «فراتر از کلمات» به کارگردانی جعفر مهیاری را به همراه داشت که در بهمن سال گذشته در تهران و اسفند سال گذشته در شهر سن اتین فرانسه به صحنه رفت.